Nieuws

De markt is in ontwikkeling en dagelijks verschijnen interessante nieuwsitems over het high service leasen en de markt waarin Elbuco zich beweegt. Een selectie van deze nieuwsitems hebben wij voor u verzameld.

Abonnementen op chocola, wc-papier of condooms populair

Maandelijks wc-rollen op de mat, standaard een nieuw bosje bloemen of elke maand een chocoladereep in de brievenbus. In de Verenigde Staten is het al heel gewoon, maar ook in Nederland gebruiken mensen steeds vaker abonnementen om aan hun spullen te komen. De NOS besteedde naar aanleiding van het nieuws over de overname van Dollar Shave Club door Unilever aandacht aan de Subscription Economy. Voor het artikel klik hier.


Unilever koopt abonnementdienst voor scheermesjes

Unilever heeft de Amerikaanse Dollar Shave Club overgenomen. Een disruptive onlinebedrijf uit Californië dat in YouTubefilmpjes adverteert met ‘Our blades are f***ing great!’ en de concurrentie aangaat met de gevestigde orde. Dollar Shave Club verkoopt online-abonnementen voor 1, 6 of 9 dollar per maand. Consumenten krijgen maandelijks of tweemaandelijks een scheermes thuisgestuurd.Volgens ingewijden legde Unilever daar 1 miljard dollar voor op tafel. De Dollar Shave Club biedt Amerikanen een abonnement voor scheermesjes. Het jonge bedrijf is momenteel aanwezig in drie landen: Verenigde Staten, Canada en Australië. De Dollar Shave Club heeft in zijn vijfjarige bestaan in totaal 160 miljoen dollar opgehaald bij investeerders. De startup werd in november gewaardeerd op 539 miljoen dollar, iets meer dan de helft van wat Unilever voor de Dollar Shave Club zou hebben betaald.


Procter & Gamble komt met wasmiddelabonnement

Procter & Gamble stapt in subscription commerce. Het bedrijf biedt in Atlanta een abonnement voor wasmiddel. De Tide Wash Club bezorgt wasmiddel op regelmatige basis voor 15,99 dollar tot 20,99 dollar. De prijs hangt af van de grootte van het pakket. Elbuco gelooft in dergelijke abonnementsvormen. Waarom moeten we voor goederen met een vast gebruikerspatroon naar de winkel? Denk aan wasmiddel, scheermesjes, deodorant en toiletpapier. Allen goederen die met enige regelmaat aangeschaft moeten worden en waar een vast gebruikspatroon aan verbonden is. Volgens Elbuco een kwestie van tijd tot dergelijke abonnementsvormen ook in Nederland aangeboden worden.


Prins Carlos de Bourbon de Parme: “Waarom lease ik dat ding niet?”

Prins Carlos de Bourbon de Parme heeft een duidelijke visie over de toekomst van leasen, deze visie onderstreept Elbuco graag. Prins Carlos de Bourbon de Parme: “Wat ik wil in mijn huis is een televisie, ik wil een wasmachine. Maar ik hoef dat ding niet te hebben. Ik wil elke twee, drie jaar wel een nieuwe hebben. Met de nieuwste technologie. Maar nu moet ik er eentje kopen voor tweeduizend euro, en na twee, drie jaar wil ik een nieuwe hebben. Moet ik dat ding weggooien en een nieuwe kopen. Waarom lease ik dat ding niet? Waarom komt de kabelaar of de content provider niet gewoon en zegt; ‘nou weet je wat, je krijgt ook dat scherm van mij’. En ze maken dat zo op een manier dat je dat gewoon kan leasen.”

Benieuwd naar het fragment? Bekijk het hier (Vanaf 33:50):

Prins Carlos de Bourbon de Parma

Prins Carlos de Bourbon de Parma